Ennyi izgalmas lehetőség között a forgatókönyv mégis a „szokásos” veszprémi futam szerint alakult. Ahogyan ez Veszprémben lenni szokott, a hétvége hozott jót-rosszat egyaránt. A mezőny nagy része megtizedelődött. Sok volt a technikai probléma és a defekt.
Volt azonban egy csapat, akiknek a teljesítménye megközelítette a maximumot. A teljesítésre váró 8 gyorsasági szakaszból 7-et megnyertek, majd az utolsó szakaszon még a power stage-t is „behúzták” – ahogyan ők fogalmaztak.
A csapat teljesítménye valóban egész hétvégén fantasztikus volt. Higgadtan, precízen és pontosan autóztak.
De nézzük, hogyan vélekedett erről a csapat pilótája, Herczig Norbert:
Az új versenyautónkról: a SKODA Fabia R5-ről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Eddig is tudtuk, hogy a SKODA mérnökei jó munkát végeznek, a friss munkájuk eredményéről viszont most testközelből is meggyőződhettem. Egy szóval jellemezném: tökéletes!
A SKODA Fabia R5-tel egész hétvégén úgy éreztük magunkat, mintha egy gyári csapatban versenyeznénk. Folyamatos információáradattal voltunk ellátva, sőt a mi véleményünk, visszajelzéseink is feljegyzésre kerültek az autó további sikerei érdekében.
Azt már a futam előtt is tudtam, Raimund Baumschlagernek a versenyautóinkkal kapcsolatban szinte mindig igaza van, de most újra meggyőződhettem róla:
A SKODA Fabia R5-tel könnyebb gyorsabban menni!
Egy kicsit a versenyről:
Az elmúlt években mindig nehézséget okozott, hogy a veszprémi pályákon az 1. körben vezető pozícióban maradhassunk. Az itt jellemző nagyon laza talajon egy kis hátrányt mindig összeszedtünk, mert a szívómotorral nehezebb volt az ún. „csapágygolyókon” autóznunk. Most azonban ennek vége! A SKODA Fabia R5-tel hihetetlen, de már az első gyorsasági szakaszokon is gyorsak tudtunk lenni, köszönhetően a turbómotornak és ezáltal a nyomatéknak.
Az egész hétvége terv szerint haladt. Tényleg minden és mindenki tökéletesen működött, tette a maga dolgát.
Már a pályafeldolgozásnál tudtuk, sem az itinerünkön, sem az abroncsválasztásunkban nem kell módosítanunk. Az elmúlt évek tapasztalataiból összerakott információk alapján írtuk fel a pályákat, és választottuk az abroncsokat. Pontosan tudtuk, mikor, mit kell választanunk, illetve azokat mikor, hogyan kell megvágnunk.
Az autó technikai adottságai, a szervizháttér, az abroncsok és az összhang a csapatban, illetve az autóban mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy ennyire szép eredményeink és végeredmény született.
Fantasztikusan jó hétvégén vagyunk túl!
A Magyar Rallye Bajnokság következő futamára közel egy hónap múlva kerül sor, melyet országhatáron kívül, Kassá n rendeznek. Itt aszfalton kell majd autóznunk, ezért nagyon várjuk, hogy megtapasztalhassuk a SKODA Fabia R5 futóműve hogyan viselkedik ezen a talajon.
Ha Te is kíváncsi vagy, legyél velünk ott!
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!