„Most volt először ez a gyorsasági szakasz, fordítva már mentünk rajta korábban. Egy nagyon tempós részen volt egy bukkanó, már ezt is túl gyorsan abszolváltuk, és utána túl rövid volt a féktáv a jobbos kanyar előtt, így lecsúsztunk az útról. Szerencsétlenségünkre ott egy mélyebb rész volt, így beestünk a kisebb fák közé és a tetején állt meg az autó” – idézte fel a 18. gyorsasági szakaszon történt esetet Herczig Norbert, majd az autó állapotáról is beszámolt.
„Bár a látvány nem szép, de szerencsére javarészt a külső karosszériaelemek sérültek. A műhelyben derül majd ki a pontos kár, azt gondolom, a Szardínai Rallyra készen lesz a Skoda.”
A WRC2 Challenger kategóriában ekkor a tizedik helyen autózott a páros, de már nem a pontokért versenyeztek, ugyanis egy szombat esti apró technikai hiba miatt a zárónapon már a szuperrally szabályok szerint kellett elrajtolniuk.
„A szombat esti utolsó, alig több mint 3 kilométeres szuperspeciál rajtjában megadta magát a fojtószelep, az autó nem reagált a gázadásra, és ott ragadtunk a rajtban” – mondta Herczig Norbert.
A verseny ugyan eredmény nélkül ért véget, a portugáliai kaland mégsem volt haszontalan, 16 gyorsasági szakaszt sikeresen teljesített a ŠKODA Rally Team Hungaria párosa, és a maratoni pályabejáráson is rengeteg tapasztalattal gazdagodtak.
„95 százalékban teljesítettük a tervet. A pályák nagy részén versenyeztünk, tapasztalatot gyűjtöttünk. Nekünk ez új verseny volt, és ez még úgy is igaz, hogy két éve indultunk már a vb-n, és az ERC-ben is mentünk már Portugáliában. Teljesen új itinert írtunk, és ez jobban sikerült, mint a korábbiak. Ahol már mentünk régebben, ott érezhetően könnyebb dolgunk volt, de nagyon sok olyan szakasz volt, ami új volt számunkra. A beállításokat is kerestük, az elején sokat mentünk keresztben, aztán a zárónapra megtaláltuk a helyes utat. A gumikkal sikerült jól sáfárkodnunk, és az autót is jól beosztottuk a hosszú gyorsaságin, ami mindenképp jó előjel a Szardínia Rallyra, ahol lesz 50 kilométeres szakasz is.” – foglalta össze a pozitívumokat Herczig Norbert.
Azt már Horvátországban látta a duó, hogy a világbajnokság rengeteg szurkolót vonz, és a szervezők is igyekeznek kitenni magukért. A több mint fél évszázados múltra visszatekintő Portugál Rally ebből a szempontból is különleges volt.
„Rengeteg ember van, hihetetlenül szeretik a rallyt és ezt nagyon jó volt látni. Mindenhol sztárként fogadtak minket. Rengeteg rendőr segíti a versenyzőket, saját útvonalat jelölnek ki nekünk. Külön öröm volt, hogy ismét találkoztunk magyar szurkolókkal is. Mondanám, hogy megszoktuk, hogy a világ legtávolabbi pontján is ott vannak a magyar szurkolók, de azt az érzést nem lehet megszokni, amikor meglátod a magyar zászlót a pálya szélén” – mondta Norbi.
A következő verseny három hét múlva lesz, június első négy napján a Szardínia Rally, ahová két hét múlva már utaznia kell a csapatnak.
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!