SRTH autó

(Horvátország, 2023.04.04. 08:17)

Sikeres tesztversennyel kezdtük az évet Horvátországban


Sikeres tesztversennyel kezdtük az évet HorvátországbanA 2023-as WRC2 világbajnoki szezonra készülő Herczig Norbert és Ferencz Ramón április első hétvégéjén a horvátországi 2. Quattro River Rally Karlovac futamon készült a Horvát Rallyra, amelyen április 20-23. között már vb pontokért lépnek pályára. A teszt remekül sikerült, a páros megismerte a speciális aszfalttal borított horvát pályákat.

Amiért jöttünk azt megkaptuk” – kezdte a hazaút előtt az értékelést Herczig Norbert. „Extra hasznos kilométereket tettünk meg, egy szokványos tesztnél is többet jelentett ez a két nap. Ezeken a nagyon kikopott fehér aszfaltos szakaszokon megtalálni a kanyarsebességet, a helyes féktávokat, hozzászokni a pillanatról pillanatra változó tapadási viszonyokhoz csak itt lehet. Nagyon nehéz eldönteni, hogy egy-egy kanyar előtt a fehér aszfalt melyik változatával találkozunk, sokszor érzésre kell menni, ezért nem túlzás azt mondani, hogy erre a vb futamra csakis ilyen körülmények között lehet felkészülni.”

A Skoda Rally Team Hungaria párosa ötödik lett a versenyen, ám a helyezést árnyalja, hogy a második gyorsasági szakaszon egy a beíróban történt apró félreértés miatt egyperces büntetést kapott a magyar páros.

„Mivel nem a végeredmény miatt jöttünk, nem sokat foglalkoztunk a büntetéssel. Igaz, nélküle dobogóra állhattunk volna a két világsztár mögött. Hét hónapja nem ültünk autóban, így az első éles kilométereinket a verseny shakedownján tettük meg, ehhez képest elégedettek vagyunk a tempóval is” – fűzte az eredményhez Herczig Norbert.

A futam első gyorsaságiján azonban ez a több mint féléves kihagyás nem látszott, a szakaszt a Herczig-Ferencz páros nyerte, majd a második körben tizedre azonos idővel holtversenyben végeztek az élen Nikolay Gryazinnal. A végeredményhez hasonlóan ennek a részeredménynek sem tulajdonított nagy jelentőséget Norbi.

„Karikáztunk egy kicsit a városban a bóják között, ami jó volt, de nem szabad ebből sem messzemenő következtetéseket levonni. Badarság lenne azt gondolni, hogy ezzel most megérkeztünk az élmezőnybe. A pályaismeretünknek köszönhetően az ERC-ben már ott voltunk, de látni kell, hogy a vb-n újra tanulni fogunk. Mi sem várjuk azt, hogy Gryazinnal, Greensmith-szel és a többi sztárral leszünk partiban ebben az évben, és ezt a szurkolóinknak és a magyar sportszakmának is látni kell. Ha feltétlenül az eredményeket akarjuk vizsgálni, akkor az adhat támpontot, hogy a helyi menőnek számító Turk Rok-nál gyorsabbak voltunk, és a WRC2 Masters olasz világbajnokánál is jobb volt a tempónk. Utóbbi egyébként remek sportember, összebarátkoztunk vele a verseny alatt.”

A hétvégén szakmai szempontból a vasárnapi nap volt fontosabb, amikor három gyorsasági szakaszt három alkalommal teljesített a mezőny, és közte volt két olyan pálya is, amellyel a vb futamon is találkozik majd Herczig Norbert és Ferencz Ramón. Az egyik legfontosabb tapasztalatot mégis szombaton szerezte a páros.

A második gyorsaságin egy kicsit vizes volt az aszfalt, mi pedig feltettük azt az intermediate abroncsot, ami normál körülmények között hibátlan lett volna, de ezen a fehér aszfalton nem működött. Négy kerékkel csúsztunk a padkák között, lidérces volt. Már emiatt a tapasztalat miatt megérte elindulni, a világbajnoki futamon ezen akár az egész verseny elúszhatott volna, de most már tudjuk, hogy ilyen körülmények között mi a jó választás a horvát pályákon. Vasárnap is sokat tanultunk, ezért is mondtam az elején, hogy amiért jöttünk, megkaptuk.”

Hét hónap sok idő, ennyi kihagyás után a csapattal való közös munkát is fel kellett frissíteni, ami talán a legkönnyebb feladat volt, mert flottul ment a közös munka. A Skoda Fabia Rally2 evo szokás szerint hibátlanul üzemelt, a pálya szélén pedig a szurkolók is szép számmal bíztatták a versenyzőket, és magyarok is voltak közöttük.

„Az ERC-ben már többször megéltük azt a fantasztikus érzést, amikor a világ egy távoli pontján magyar szót hallasz, magyar zászlót látsz, és ez elmondhatatlanul motivál minket. Szerencsére most is ott voltak a hazai szurkolók közül néhányan, köszönjük nekik a bíztatást. A vb futamra biztosan sok magyar rajongó érkezik, emiatt is nagyon várjuk a két hét múlva rajtoló versenyt” – fejezte be Herczig Norbert.

A Skoda Rally Team Hungaria versenyzői 2023. április 20-23-án a Horvát Rallyval kezdik meg első WRC2-es világbajnoki szezonjukat, Horvátországban, a Horváth Rallyn.

Bajnokság állása

WRC2 Challenge pilóta

Pozíció Név Pontszám
27 Herczig Norbert
12

Bővebben

WRC2 Challenge navigátor

Pozíció Név Pontszám
30 Ferencz Ramón
12

Bővebben

FACEBOOK

© 2006-2025. SKODA Rally Team Hungária, Herczig Norbert és Ferencz Ramón

logo

WRC versenynaptár (2023)

 

WRC Rallye Monte-Carlo
2023.01.19 - 23
WRC Rally Sweden
2023.02.09 - 12
WRC Guanajuato Rally México
2023.03.16 - 19
WRC Croatia Rally
2023.04.20 - 23
WRC Vodafone Rally de Portugal
2023.05.11 - 14
WRC Rally Italia Sardegna
2023.06.01 - 04
WRC Safari Rally Kenya
2023.06.22 - 25
WRC Rally Estonia
2023.07.20 - 23
WRC Secto Rally Finland
2023.08.03 - 06
WRC EKO Acropolis Rally Greece
2023.09.07 - 10
WRC Rally Chile Bio Bío
2023.09.28 - 10.01
WRC Central Europe Rally
2023.10.26 - 29
WRC Forum8 Rally Japan
2023.11.16 - 19

TÁMOGATÓINK

Letöltések

Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!