Néhány nappal a Róma rally előtt derült ki, hogy Herczig Norbertnek nem Ferencz Ramón, hanem Czakó Janek diktálja majd az itinert Olaszországban. A rengeteg kanyarral tarkított aszfaltos pályákon ez akár nehézséget is okozhatott volna, de mégsem ezen múlt, hogy nem sikerült megismételni a tavalyi dobogós eredményt.
„Janek remek munkát végzett” – kezdte Herczig Norbert a versenyhétvége értékelését. „Hihetetlenül nehéz feladat ennyi kihagyás után felvenni az ERC ritmusát, de tudtuk, hogy helyt fog állni, és így is történt. Rengeteget dolgozott, kellő alázattal állt a versenyhez, és ugyan nagyon izgult, de profi navigátorhoz méltóan tette a dolgát. Azért fújt egy nagyot mikor az utolsó gyorsasági stopjában kiadta a menetlevelet az ablakon. Sokat dolgoztunk ezen a héten, és köszönhetően annak, hogy ezeken a pályákon már versenyeztem, sikerült jó itinert írni a gyorsaságikra.”
Jó volt az itiner, jól sikerültek a tesztek, de a verseny eredménye mégis elmaradt a tavalyi nagyon magasra helyezett mércétől. A számok megmutatják, hogy a különbség minimális, a pályákat remekül ismerő hazai pilótáktól is általában kevesebb mint egy másodperc volt a különbség kilométerenként, de az ERC-ben ez már helyezéseket jelent.
„Hiányoznak a versenykilométerek” – adta meg a rövid választ Herczig Norbert. „Hiába tesztelünk, ennél sokkal többet kellene menni. Az új abroncsokkal nem működnek a tavalyi beállításaink, és ez esetben hátrány az is, ami normál esetben előny lenne, hogy az MRF folyamatosan fejleszti a gumikat. Az új abroncsokkal mindig a nulláról kell kezdeni. Olaszországban azokban a kanyarokban, ahol tavaly át tudtunk menni egy komoly tempóval, most el kellett venni a gázt. Emiatt én is bizonytalanabb vagyok, ami megint csak az időeredményt rontja. Persze voltak apróbb hibák, de összességében karcmentesen hoztuk a versenyt. A különbséget az jelenti, hogy végig kerestük a beállításokat. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég egy-két lassabb kanyar, egy pici kétely abban, hogy elfordul e az autó, egy rásimítás a féken, hogy stabilizáljam a hátulját, és utána a kigyorsításokon már össze is jön az a pár tized másodperc, ami miatt most nem tudtunk a dobogóért harcolni” – elemzett Herczig Norbert.
Az MRF csapat több párossal is ott van a versenyeken, és vannak köztük olyanok, akik más versenyeken is indulnak, így ők össze tudják gyűjteni azt a tapasztalatot, ami a magyar duónak hiányzik. De hiába közös a csapat, ezeket a beállításokat nem tudják megosztani egymással.
„A raliban sem úgy működik, hogy mindenre megvan a tökéletes recept. Egyrészt nem is szívesen árulják el a titkot, hiszen versenytársak vagyunk, másrészt nem is működnének más versenyzők beállításai, hiszen mindannyiunknak más a stílusa. Ezen a szinten már magunkra kell hangolni az autót. Azt tudjuk, hogy megoldást kell találnunk erre a problémára, mert hiába szép eredmény folyamatosan az ERC legjobb 10 versenyzője között szerepelni, mi ennél többet szeretnénk. Többször megmutattuk már, hogy képesek vagyunk a legjobb háromban autózni, a sebességünk nem csökkent, a gumik működését kell megismernünk és összehangolnunk az autóval. A következő hónapban igyekszünk átgondolni a lehetőségeinket.” – mondta Herczig Norbert.
A Rally Európa-bajnokság versenyei 2022-ben:
2022. 03. 12-13. Rally Serras de Fafe e Felgueiras
2022. 03. 26-27. Azores Rally
2022. 05. 13-14. Rally Islas Canarias
2022. 06. 11-12. Rally Poland
2022. 07. 02-03. Rally Liepaja
2022. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale
2022. 08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín
A nyolcadik verseny később kerül bejelentésre.
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!