Vasárnap még a zágrábi dobogón ünnepelte első WRC2-es világbajnoki pontjait Herczig Norbert és Ferencz Ramón, szerda reggel pedig már egyenesen a repülőtérről siettek a Rali Terras d'Aboboreira pályabejárására.
„A Horvát Rally előtt is az volt a kérdés, hogy szervezzünk e egy hosszabb tesztet vagy induljunk egy tesztversenyen. Horvátországban ez bevált, így most is emellett döntöttünk. Azt is tudtuk az ERC tapasztalatunkból, hogy a versenykilométerek mennyire fontosak, ez is amellett szólt, hogy elinduljunk ezen a versenyen” – magyarázta Herczig Norbert, hogy mindössze két otthon töltött nap után miért utaztak ismét versenyre.
A kilenc gyorsaságiból álló Rali Terras d'Aboboreira összesen 99 kilométer mért szakasszal várja a párosokat. Az utolsó kettő gyorsasági különösen fontos lesz, mert ez a pálya két hét múlva szerepel a Portugál Rally itinerében is.
„Ez sajnos nem túl sok, de a vb futam leghosszabb, 37 kilométeres gyorsaságijának 17 kilométerén kétszer is végig megyünk versenytempóban, ami mindenképpen segítség, és itinerünk is lesz erről a részről. A lényeg mégis az, hogy a portugál pályákon akklimatizálódunk a murvához. Ramón több mint másfél éve nem ült murván versenyautóban, én pedig majdnem egy éve versenyeztem utoljára murván, tehát vissza kell szoknunk ehhez a talajhoz” – mondta Herczig Norbert.
A közel száz induló között lesznek ismerősök is, Armindo Araujóval és Ricardo Teodósióval az Eb futamokon már többször találkozott Herczig Norbert és Ferencz Ramón.
„Örülünk, hogy újra találkozunk velük, de az igazán éles verseny velük most két okból is elmarad. Egyrészt nekünk a teszt hiánya azt is jelenti, hogy csak a shakedown-on ülünk először murván az autóban, tehát valójában az első gyorsaságikon kell akklimatizálódnunk, miközben nekik ez hazai pálya lesz, ahol mindig nagyon gyorsak, és a bajnokságukban nekik fontos lesz a pontszerzés. Másrészt mi azokkal az erősített oldalfalú abroncsokkal versenyzünk, amiket a vb-n is használunk majd. Ez nem lenne indokolt ezeken a rövid pályákon, de a tapasztalatszerzés most fontosabb, mint a jobb tapadás. Azért a verseny végén majd megnézzük az ő idejüket is, de csak a kíváncsiság miatt” – mondta Herczig Norbert, és azt is hozzátette, hogy nagy élmény lesz Kris Meekevel is együtt versenyezni, sőt a Rally4-es autóval induló Max McRae teljesítményére is kíváncsiak lesznek.
A Rali Terras d'Aboboreira programja (magyar idő szerint):
2023. 04. 28. péntek:
Shakedown | Marco Rios de Emoção | 3.56 km | 08:30 |
SS1 | Baião Vida Natural 1 | 7.78 km | 17:00 |
SS2 | Baião Vida Natural 2 | 7.78 km | 18:35 |
SS3 | SSS Baião Destino Sustentável | 1.52 km | 22:00 |
2023. 04. 29. szombat:
SS4 | Aboboreira 1 | 16.65 km | 10:10 |
SS5 | Marão 1 | 7.44 km | 11:15 |
SS6 | Aboboreira 1 | 16.65 km | 12:40 |
SS7 | Marão 1 | 7.44 km | 16:00 |
SS8 | Amarante Natureza Encantada 1 | 16.96 km | 17:00 |
SS9 | Amarante Natureza Encantada 2 | 16.96 km | 19:30 |
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!